Március 10.

Hahó mindenki!


Nagyon idegesítő dolog tud lenni, ha szakad az eső. Ez pedig ma is így történt. Mégis, az órára belépve nagyon barátságos légkör fogad mndig, amitől jobb lesz az ember kedve. És még érdekes is az óra. :)

Ezzel a programmal már számos területen találkoztam, munkahelyen is használható (pl. Operában a szabikat Google Táblázatban vezetjük). Ma már egyre elterjedtebb, és szerintem ez nem hátrány, hiszen nagyban megkönnyíti többek között az adminisztratív dolgok irányítását. Emellett természetesen az iskolában is kiemelt szerephez jut. Használható virtuális osztályteremként is, ennek pontos kifejtéséhez a 21. századi tanár című könyvben van hely, itt most nem nagyon. :)

https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Prezi_logo_transparent_2012.svg
Prezi: https://prezi.com/
A Prezi arra hivatott, hogy áttekinthetőbbé és szórakoztatóbbá tegye a kiselőadásokat. Könnyen kezelhető programról van szó, ami természetesen ingyenesen is hozzáférhető. Nagy előnye ez a könnyedség és áttekinthetőség, nagy hátránya viszont, hogy Internet kell hozzá. Mint tudjuk, ezen a területen sok iskolában gondokba bonyolódhatunk...hiszen a lassú betöltés például csökkentheti az érdekességet.

A Moviemaker arra jó, hogy videókat készítsünk vele, akár éppen cuki cicákról. :) Gyerekeknek kifejezetten izgalmas és szórakoztató program, kiselőadásként vagy házi feladatként is dolgozhatnak vele. Persze fontos a diák egyéni igényeire figyelni, azaz én speciel nem erőltetném rá senkire, hogy használja. (egy kis érdekesség: http://tanarblog.hu/cikk/meghalt-a-movie-maker-eljen-a)

A tanárblog Prievara Tibor és Nádori Gergely által szerkesztett ötlettár, amelynek célja az, hogy hasznos tippekkel ruházzon fel minket, hogyan vigyük be az IKT-t az osztályba. Találhatóak benne bejegyzések, feladatsorok már összeállított formában, illetve információk A 21. századi tanár című könyvről.

http://tech4elementary.pbworks.com/w/page/54634432/Tagxedo
Tagxedo: http://www.tagxedo.com/
Egy szófelhő-készítő program, amely segíthet az óra eleji brainstroming során, az óra végén a hallottak visszakérdezésében, vagy éppen házi feladatként is szorgalmazható. Nagyon hasznos ötletnek találtam még azt is, hogy a diákok éppen "puskaként" is készíthetnének maguknak otthon egy gondolattérképet, amit aztán felelés alatt használhatnának. Persze ez rendkívül elrettentően hangozhat, de gondoljunk csak bele: tulajdonképpen a tudást vagy a tudás hiányát szeretnénk számon kérni diákjainktól? Nem mindegy...

Mára ennyi elég is lesz. :)

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések